MENU

   Pencapaian Piagam Pelanggan Suku Tahun Ketiga 2024

Bil.

Piagam Pelanggan

Tempoh

Pencapaian (%) 

Julai

Ogos

Sept

1.

Permohonan lesen perniagaan baru

4 Minggu

48

Permohonan

75

Permohonan

44

Permohonan

2.

Permohonan untuk lesen penjaja

4 Minggu

27

Permohonan

23

Permohonan

13

Permohonan

3.

Permohonan lesen sementara untuk jualan bermusim

Serta-merta

3

Permohonan

2

Permohonan

4

Permohonan

4.

Permohonan lesen iklan/kain rentang

Serta-merta

14

Permohonan

17

Permohonan

23 Permohonan

5.

Permit perniagaan kaki lima

2 Hari

18

Permohonan

10 Permohonan

11 Permohonan

6.

Permit kerja kecil (pelan standard) (wang pertaruhan diperlukan dan akan dikembalikan setelah kerja pembinaan siap dan bahan binaan dibersihkan)

a. Permit Kerja Kecil

b. Pelan Ubahan Tambahan

a. Serta Merta

b. 14 Hari

  • 43
  • 5
  • 35
  • 6
  • 41
  • 10

7.

Menyelenggara pokok-pokok renek di kawasan pengindahan mengikut jadual

Sebulan sekali

100%

100%

100%

8.

Membekalkan tempahan bunga hiasan bagi acara rasmi dan keraian

Sehari sebelum acara

100%

100%

100%

9.

Memberi akuan penerimaan aduan SISPAA/Aduan

1 Hari bekerja

36

42

32

10.

Menyediakan ulasan perancangan bagi permohonan kebenaran merancang dalam tempoh 14 hari selepas penerimaan daripada Bahagian OSC

100% kurang dari 14 hari

100%

100%

100%

11.

Menyediakan ulasan perancangan bagi permohonan pra rundingan dalam tempoh 14 hari dari tarikh penerimaan

100% kurang dari 14 hari

100%

100%

100%

12.

Menyediakan ulasan perancangan pemilikan tanah dalam tempoh 14 hari dari tarikh penerimaan

100% kurang dari 14 hari

100%

100%

100%

13.

Menyediakan ulasan permohonan penamaan nama taman, nama jalan dan nombor bangunan dalam tempoh 14 hari selepas penerimaan daripada Bahagian OSC

100% kurang dari 14 hari

100%

100%

100%

14.

Menyediakan ulasan permohonan pelan landskap dalam tempoh 14 hari dari tarikh penerimaan daripada Bahagian OSC

100% kurang dari 14 hari

100%

100%

100%