MENU

PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN SUKU TAHUN KEDUA 2022

APRIL HINGGA JUN 2022  

Bil.

Piagam Pelanggan

Tempoh

Pencapaian (%) 

Apr

Mei

Jun

1.

Permohonan lesen perniagaan baru

4 Minggu

27

Permohonan

25

Permohonan

44

Permohonan

2.

Permohonan untuk lesen penjaja

4 Minggu

11

Permohonan

4

Permohonan

13

Permohonan

3.

Permohonan lesen sementara untuk jualan bermusim

Serta-merta

4

Permohonan

4

Permohonan

4

Permohonan

4.

Permohonan lesen iklan/kain rentang

Serta-merta

11

Permohonan

11

Permohonan

23 Permohonan

5.

Permit perniagaan kaki lima

Serta-merta

8

Permohonan

4 Permohonan

11 Permohonan

6.

Permit kerja kecil (pelan standard) (wang pertaruhan diperlukan dan akan dikembalikan setelah kerja pembinaan siap dan bahan binaan dibersihkan)

a. Permit Kerja Kecil

b. Pelan Ubahan Tambahan

a. Serta Merta

b. 14 Hari

 

a. 6

b. 2

 

a.5

b. 1

11

100%

7.

Menyelenggara pokok-pokok renek di kawasan pengindahan mengikut jadual

Sebulan sekali

100%

100%

100%

8.

Membekalkan tempahan bunga hiasan bagi acara rasmi dan keraian

Sehari sebelum acara

100%

100%

100%

9.

Memberi akuan penerimaan aduan SISPAA/Aduan

3 Hari bekerja

9

19

44

10.

Menyediakan ulasan perancangan bagi permohonan kebenaran merancang dalam tempoh 14 hari selepas penerimaan daripada Bahagian OSC

100% kurang dari 14 hari

100%

100%

100%

11.

Menyediakan ulasan perancangan bagi permohonan pra rundingan dalam tempoh 14 hari dari tarikh penerimaan

100% kurang dari 14 hari

100%

100%

100%

12.

Menyediakan ulasan perancangan pemilikan tanah dalam tempoh 14 hari dari tarikh penerimaan

100% kurang dari 14 hari

100%

100%

100%

13.

Menyediakan ulasan permohonan penamaan nama taman, nama jalan dan nombor bangunan dalam tempoh 14 hari selepas penerimaan daripada Bahagian OSC

100% kurang dari 14 hari

100%

100%

100%

14.

Menyediakan ulasan permohonan pelan landskap dalam tempoh 14 hari dari tarikh penerimaan daripada Bahagian OSC

100% kurang dari 14 hari

100%

100%

100%